88% ОТ УЧАСТНИЦИТЕ В „ХЕМУС“ ЩЕ БЪДАТ И НА СЛЕДВАЩОТО ИЗДАНИЕ
Над 88% от участниците в Международната изложба за отбранителна техника и продукти „Хемус 2020” заявяват, че ще се представят и на следващото издание. Близо половината (48.5%) дават сигурна заявка за това, а други 39.7% имат намерение да присъстват и през 2022 г. Това показа социологическо проучване за нагласите на изложителите и посетителите, направено от „Алфа рисърч“.
Според анализаторите постигнатият дял от 28% нови изложители е значителен успех предвид епидемиологичната обстановка.
Интересна е съпоставката между „Хемус“ и други специализирани събития в бранша – предимно в Париж, Абу Даби, Лондон, която правят представители на бизнеса въз основа на личния си опит. През 2018 г. едва 6% са определяли „Хемус“ като по-добра от конкурентните изложби, докато сега този дял достига 20%.
Повече от половината изложители виждат благоприятни перспективи за следизложбени сделки.
60% от участниците казват, че са имали посетители и от чужбина. Те са били от общо 25 държави в Европа, Северна и Южна Америка, Африка, Азия. Почти всички са посочили, че щандовете им са били посетени от български специалисти, представители на Министерството на отбраната или държавни агенции.
Оценките на изложителите относно посетителите на техните щандове се запазват високи. Броят и сериозността на посетителите са определени като „много добри“ и „добри“ съответно от 69% и 81%.
Една от причините е профилът на посетителите. 88% от тях твърдят, че са дошли на деловия форум, водени от професионален интерес. Традиционните посетители (идвали повече от два пъти) се увеличават значително и достигат 54% срещу 32% през 2018 г.
Оценката за „Хемус 2020” се променя в позитивна посока. Ако през 2018 г. 62% са определяли изданието като по-добро от предходните, сега този дял нараства до 71%, сочат резултатите от анкетата.
Цялостната удовлетвореност, която заявяват посетителите, е по-висока от миналото издание. 92% от тях са доволни, а останалите 8% - частично удовлетворени.
Това води и до заявка за следващи посещения. 59% са заявили, че са готови да присъстват на изложбата през 2022 година. Нито един не заявява, че няма да се върне на изложението. Мнозинството от посетителите (72%) са убедени, че проявата е полезна за техния бизнес в перспективата на следващите 5-6 години.
„Хемус 2020” се реализира в условията на изключително сложна икономическа ситуация, но успява въпреки нея да удовлетвори потребностите на своите изложители и посетители, са обобщава в анализа на „Алфа рисърч“.
14-ото издание на специализираното изложение се проведе от 30 септември до 2 октомври в Международен панаир Пловдив, който е партньор на фондация „Хемус ‘95“ в организирането на авторитетния делови форум. Броят на участниците – общо 89 дружества, отбеляза ръст от 15.5% спрямо предишното издание. Посетителите бяха 4554, с 63% повече. Ангажираните площи се увеличиха с 10%.
Така бяха надминати постиженията от 2018 г., считани за най-добрите през последното десетилетие. Данните от сегашното проучване дават основание да се смята, че следващото издание ще бъде още по-успешно.